هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

با چه کتابی شروع به کتاب خواندن کنیم؟7 کتاب خواندنی که نباید آن ها را از دست داد.

اگر به تازگی می خواهید وارد دنیای شیرین کتاب و کتاب خوانی شوید و یا به دنبال کتاب هایی فوق العاده برای خواندن هستید؛ این مقاله برای شماست!

امروز در اینجا قرار است به سوال با چه کتابی شروع به خواندن کنیم؟ بپردازیم. معرفی 7 کتاب بی نظیر و پرطرفدار که هر خواننده ای را مجذوب خود می کند.(با ما همراه باشید.)

۱_کشتن مرغ مینا

کتاب کشتن مرغ مینا

اولین کتاب پیشنهادی امروز کتاب کشتن مرغ مینا است.

رمانی که به زبان بسیار ساده نوشته شده و در عین سادگی،با زیبایی هرچه تمام تر توانسته بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه را در دل خود جای دهد.
این کتاب که شهرتی جهانی دارد، تا امروز میلیون ها نسخه از آن به فروش رفته و طبق آمار، همچنان سالانه بیش از یک میلیون خریدار دارد.
این اثر که توسط هارپر لی نوشته و در سال ۱۹۶۰ منتشر شده، غوغای بسیاری به پا کرده است، همچنین در سال ۱۹۶۱ برنده جایزه پولیتزر شد و یک سال پس از آن فیلمی با اقتباس از این رمان به کارگردانی رابرت مالگین و نقش‌آفرینی گریگوری پک ساخته شد که از شاهکارهای سینمایی محسوب می‌شود.


داستان این رمان از زبان دختری سفیدپوست به نام اسکاوت فینچ روایت می‌شود. او دختر وکیلی سفیدپوست به نام آتیکوس فینچ است که در جامعه‌ای نژادپرست و خودپسند زندگی می‌کند. آتیکوس فینچ کار وکالت جوان سیاه‌پوستی را قبول کرده است که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در زندان است.

هارپرلی در کتاب کشتن مرغ مینا، وکیل را به عنوان قهرمان اخلاقی نشان داده است. او همچنین در تلاش بوده تا مسائل مختلفی مانند بی عدالتی نژادی و کشتار بی گناهان، مسائل مربوط به طبقات اجتماع، شجاعت، محبت، نقش‌ های جنسیتی را نشان بدهد.


شما از حقیقت خبر دارید و حقیقت این است: بعضی از سیاهان دروغ می‌گویند، بعضی از آن‌ها فاسدالاخلاقند و بعضی به زن‌ها چه سیاه و چه سفید چشم دارند. اما این حقیقت منحصر به نژاد خاصی نیست. این حقیقتی است که شامل نوع بشر می‌شود. در همین دادگاه هیچ کس نیست که هرگز دروغ نگفته باشد و هرگز کاری برخلاف اخلاق نکرده باشد. مردی هم یافت نمی‌شود که هرگز از روی هوس به زنی نگاه نکرده باشد.

کتاب کشتن مرغ مینا



اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید کتاب خوانی را شروع کنید و نمی دانید شروع آن از چه کتابی باشد، پیشنهاد می شود که این کتاب را حتمن در لیست خود قرار دهید، زیرا با اثری بسیار بی‌نظیر روبرو خواهید شد که هیچ وقت نظیر آن را ندیده اید.

۲_بلندی های بادگیر

کتاب بلندی های بادگیر

بلندی های بادگیر یک رمان عاشقانه و مرموز است که منتقدان و طرفداران زیادی دارد اما این کتاب شبیه دیگر رمان های عاشقانه نیست و این امر باعث شده که بسیاری به دلیل متفاوت بودن آن در این ژانر به درک درستی از آن نرسند.


این کتاب تنها رمان امیلی برونته است که به شهرتی جهانی دست یافته‌ است. امیلی برونته خواهر کوچک‌ تر شارلوت برونته و خواهر بزرگ‌تر ان برونته بود که آن‌ها نیز امروزه از مشهورترین نویسندگان جهان به حساب می‌آیند.


داستان کتاب بلندی‌های بادگیر یا به عنوانی دیگر «عشق هرگز نمی‌میرد» بارها به عنوان عاشقانه‌ترین رمان انگلیس برگزیده شده است. این کتاب که شرح دلدادگی کاترین و هتکلیف را بیان می‌کند، تصویری واضح، دلنشین و در عین حال تلخی از این دلباختگی و سنگ‌هایی‌ست که بر سر راه آن دو افتاده است. رمانی با روایتی است عاشقانه که با لحنی شاعرانه تعریف شده است و به وضوح اوج تاثیر رفتارهای خوش و رفتارهای بد را در طی زمان به تصویر می‌کشد.


کتابی با قلمی بسیار قوی و شخصیت هایی پخته که طبق گفته ها از داستانی واقعی الهام گرفته شده است!


این رمان بیش از یک قرن است که بین طرفداران و کسانی که علاقه به کتاب های کلاسیک دارند، گرمای خودش را حفظ کرده و همچنین بسیاری فیلم ها وجود دارد که از این کتاب الهام گرفته اند.


_ به من بگو ببینم او را چگونه دوست داری؟

+ نلی این چه سؤال احمقانه ایست؟ همان طوری که دیگران همدیگر را دوست دارند.

_ نه، این جواب قانع کننده ای نبود. جواب حسابی بده .

+ من زمین زیر پاهای او و هوایی که استنشاق می کند را دوست دارم. هر چیز را که دست می زند و هر سخنی را که بر زبان می آورد دوست دارم. نگاه هایش را، تمام حرکاتش را و خودش را هر طور که هست و همان طور که هست تمام و کمال دوست دارم. حالا این دلیل کافی است یا نه؟

بلندی های بادگیر



اگر به داستانی عاشقانه‌، خاص و کلاسیک علاقه دارید، بلندی های بادگیر می تواند شما را به آن چه میخواهید برساند؛ داستانی جدید، زیبا،درام و متفاوت تر از دیگر داستان های عاشقانه.

۳_هری پاتر

کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده

فکر نمی کنم کسی باشد که تا به حال اسم هری پاتر را نشنیده باشد و یا فیلم یا کتاب هایش را دیده و خوانده و طرفدار آن نشده باشد.


هری پاتر مجموعه‌ای از هفت رمان با شهرت و فروشی جهانی هست که تا بحال چندین فیلم، انیمیشن، بازی های کامپیوتری و محصولات زیادی از این اثر با عنوان هری‌ پاتر تولید و منتشر شده است. اثری از جی.کی. رولینگ، نویسندهٔ بریتانیایی که در تاریخ ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ انتشار یافت.
این اثر کالکشنی از فیلم دارد که طبق نظر نقد کننده ها و کسانی که کتاب را خواندند، قابل مقایسه با کتاب هایش نیست چرا که در دنیای کتاب های هری پاتر، جهانی وسیع‌ تر، کامل‌ تر و شخصیت هایی پخته را مشاهده می کنید.


و اما داستان کتاب درباره هری پسر یتیمی که توسط خاله و شوهر خاله خود بزرگ شده است، می باشد. در سن یازده سالگی روبیوس هاگرید، مردی غول پیکر، از او دعوت می‌کند که به مدرسه جادوگری هاگوارتز بیاید. هم چنین به او می‌گوید که مادر و پدرش هم جادوگر بودند و به دست جادوگر شیاطین، لرد ولدمورت کشته شده‌اند. ولدمورت، اقدام به کشتن هری نیز کرده ولی موفق به این کار نشده است. به همین دلیل به هری لقب «پسری که زنده ماند» را داده‌اند.

هری، اولین سالش را در مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌گذراند و دوستان جدیدی به نام رون ویزلی و هرمیون گرنجر پیدا می‌کند. در همین سال گرفتار داستان سنگ جادو نیز می‌ شود که داستان اصلی فیلم هم براساس همین سنگ است.


آلبوس دامبلدور: دلت برای مرده ها نسوزه هری، برای زنده ها دل بسوزون و مهم تر از همه دلت برای کسایی بسوزه که عشق رو نمیتونن تجربه کنن.

کتاب هری پاتر




اگر به داستانی فانتزی و هیجان انگیز با داستانی زیبا و جذب کننده علاقه دارید حتما این کتاب را در لیست خود قرار داده و بخوانید تا در دنیای سحر جادو هری پاتر غرق شوید.

۴_پدر خوانده

کتاب پدر خوانده

کتاب پدر خوانده یکی از برترین اثر هایی است که در تاریخ می تواند وجود داشته باشد.

با شنیدن این اسم ممکن است تجسم افرادی که باند های مافیایی را تشکل داده‌اند در ذهنتان بیاید، یا موزیک زیبایی که در فیلم این اثر شنیده‌ ایم را به خاطر بیاورید. اثری که هیچ مشابه‌ ای ندارد و رمانی با داستان و شخصیت های منحصر به فرد.

پدر خوانده، مجموعه رمان های مهمی با نویسندگی ماریو پوزه است که تصویری صحیح و صریح از فعالیت مافیا در آمریکا را به تصویر می کشد و به نوعی بخشی از میراث تاریخی این کشور است.
این مجموعه جز پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ نشر آمریکا است در تاریخ نشر جهان نیز در رتبه‌ های نخست قرار دارد که در سال ۱۹۶۹ عرضه شد.


اما داستان این رمان: در سال 1972، دون ويتو کورلئونه يکي از روسای پرقدرت مافياست و به خاطر کمک هايش به مهاجران ايتاليايی در نيويورک به پدرخوانده معروف است. پس از مرگ دون ويتو، جاي او را پسر کوچک خانواده، مايکل مي گيرد که پيش از اين علاقه ای به فعاليت های غير قانونی خانواده اش نداشته است. مايکل خيلی زود به پدرخوانده ای جدید تبدیل میشود که قبل از آن باید با يک سری قتل و کشتار، خود را به دیگران اثبات کند.


ایتالیایی ها شوخی کوچکی دارند که می گوید دنیا آنقدر جای سختی است که یک مرد باید دو پدر داشته باشد که از او محافظت کنند، به همین خاطر است که آن ها پدرخوانده دارند.

کتاب پدر خوانده


فیلم این اثر جزو زیباترین های هنر هفتم (سینما) است، که اقتباسی از رمان های ماریو پوزه با همین نام بوده است؛ اگر فیلم این اثر را دیده یا ندیده‌ اید؛ پیشنهاد می شود حتما سری به رمان های پدر خوانده نیز، بزنید.

۵_کیمیاگر

کتاب کیمیاگر

کیمیاگر: کتابی که در اوایل انتشار، فروش چندانی نداشت، به حدی که ناشر کتاب قرار بود دیگر جلدی به چاپ نرساند، اما نویسنده‌ ی اثر بعد از چند کتابی دیگر که انتشار کرد توجه ها را به سمت خود جلب کرد و بسیاری از کتاب های او مورد استقبال قرار گرفت.

کتاب کیمیاگر توانست رکورد عجیبی را در کشور نویسنده آن، یعنی برزیل به ثبت برساند و باعث شکستن رکورد تاریخ فروش کتاب آن کشور شود.


عده ای بعد خواندن این اثر، به دلیل شباهت هایی که به کتاب شازده کوچولو داشت، آن را (شازده کوچولو۲) می نامیدند، که در نوع خودش جالب بوده و نقد هایی را در پی داشت.


این کتاب به‌ نویسندگی پائولو کوئلیو نویسنده‌ برزیلی در سال 1988 منتشر شد.


ترجمه های این اثر 50 هزار نسخه در آمریکا منتشر شد و در همان سال کیمیاگر پر فروش ترین کتاب استرالیا شد و از سال 1994 که ترجمه فرانسوی کیمیاگر در فرانسه منتشر شد، تا پنج سال، این کتاب پرفروش ترین کتاب فرانسه نیز، بوده است. و علاوه بر این ها از این کتاب در سرتاسر جهان استقبال ویژه ای به عمل آمد.


داستان کتاب روایت زندگی یک چوپان اسپانیایی ساکن اندلس به نام سانتیاگو است که با الهام از خواب هایی که می بیند، می پندارد که گنجی در پیرامون اهرام مصر پنهان شده است و از او خواسته می شود که گنج را پیدا کند. وی همه گوسفندان خود را می فروشد و حتی از دختری ( فرزند تاجر پارچه در شهر) که به او دلبسته است صرف نظر می کند و در پی کشف گنج، دیار خود را ترک می کند.
سانتیاگو در این مسیر با افراد زیادی از جمله یک کولی، مردی که لقب پادشاه را بر خود گذاشته و یک کیمیاگر آشنا می شود که سانتیاگو را برای رسیدن به مسیری که پا نهاده راهنمایی می کنند.


زمانی که واقعا خواستار چیزی هستی، باید بدانی که

این خواسته در ضمیر جهان متولد شده است و تو،

فقط مامور انجام دادنش بر روی زمین هستی.

حتی اگر فقط هوس سفر کردن باشد یا ازدواج با یک دختر بازرگان…یا جستجوی گنج.

روح دنیا از خوشبختی یا بدبختی هوس یا حسادت مردم انباشته است.

هیچ نیست مگر یک چیز: تکمیل «حدیث خویش» که آن هم، تنها اجبار انسان‌هاست.

وقتی خواستار چیزی هستی، همه جهان در تکاپوی آن است که تو به خواسته‌ ات برسی.

کتاب کیمیاگر



اما همانطور که گفته شد، این کتاب جزو دسته‌ ای بود که در مرحله اول توجه‌ ای به آن نشد و بعد از مشهور شدن نویسنده بود که دنیا توانست به ارزش این کتاب پی ببرد؛ چه خوب است این مورد را در زندگی خود هم رعایت کنیم و بدانیم هر چیزی در این جهان که عده زیادی دنبال کننده دارد، دلیل بر خوب بودن آن نخواهد بود و خلاف این هم صدق می کند!


۶_قله ها و درها

کتاب قله ها و دره ها

اگر شما نیاز به مدیریت بهتر زندگی و رشد توسعه فردی دارید، کتاب قله ها و در ها میتواند دوست و همراه بسیار خوبی برای شما باشد، همچنین این کتاب به شما می آموزد از تک تک لحظات زندگی چه خوب یا بد، لذت ببرید.


نویسنده این اثر اسپنسر جانسون یکی از بهترین نویسندگان قرن است، که حرفه‌ ی اصلی او، پزشکی و روانشناسی بوده است اما علاقه‌ی زیادی که به نویسندگی داشت، انگیزه ای شد تا بتواند اثر های زیادی در رابطه با چگونگی زیستن و شاد بودن خلق کند.


اما اسپنسر توانایی شگفت‌ انگیزی در زمینه انتقال مفاهیم به صورت داستان داشت که باعث شد بعضی از منتقدان به او عنوان «پادشاه تمثیل» بدهند.


و اما داستان کتاب از مرد جوانی سخن میگوید که در زندگی و کسب و کار خودش با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

وی روزی یک چالش برای خود تعیین می‌ کند و تصمیم می‌ گیرد که به قله کوهی که در حوالی محل زندگی او است صعود کند. در مسیر صعود به قله با پیرمردی روبرو می‌شود که دست بر قضا، آن پیرمرد هم یکی از اهالی آن منطقه است. آن‌ ها با همدیگر مسیر را طی می‌ کنند و اینجا است که زندگی مرد جوان در اثر این برخورد و رویارویی با پیر مرد متحول می‌شود…


زمانی می‌ توانید مسیر خروج از دره را مشاهده کنید، که بخواهید مسائل را با دید و نگاهی مختلف و متفاوت ببینید.

کتاب قله ها و دره ها



در آخر باید بگویم که اگر در آشفتگی ذهنی به سر می برید و امید خود را از دست داده‌ اید، با این کتاب میتوانید موارد پیچیده‌ ی بزرگ را در قالب داستانی به صورت ساده، فرا گیرید تا بتواند کمک و آرام بخشی برای حال شما و زندگیتان باشد.

7_شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو

یکی از بهترین کتاب هایی که میتوان از طریق آن عاشق کتاب و کتاب خوانی شد، با داستانی بی نظیر که از ویژگی‌ های غنایی، تعلیمی، فلسفی، عرفانی، اجتماعی و روان‌ شناختی سخن میگوید، شازده کوچولو است.


این کتاب به بیش از صد زبان ترجمه شده و عنوان سومین کتاب پر خواننده جهان را دارد؛ همچنین به کتاب قرن بیست هم مشهور است.
کتابی که بنظر برای کودک سالان نوشته شده است، اما با داشتن چنین شخصیت ها و داستانی بی نظیر و تکرار نشدنی، توانست غوغایی به پا کند.

اما امروزه هنوز هم این کتاب بسیار پر طرفدار است و خوانندگان بسیاری را در سر تا سر جهان دارد. شما با خواندن این کتاب همواره میتوانید بسیاری از نمادها و سمبل ها را هم ببینید، همچنین نگاه دیگر به دنیا داشته باشید و به لایه های مختلف جهان اجتماعی، پی ببرید.

علاوه بر این ها در کتاب به درستی و غلط بودن بسیاری از روابط پرداخته شده است.


نویسنده‌ی این اثر، آنتوان دوسنت اگزوپری فرانسوی، سال ۱۹۴۳ اولین نسخه ی کتاب را در انگلستان به چاپ رساند و از نسخه ی فرانسوی کتاب، سال ۱۹۴۶ رو نمایی شد.


اگزوپری در ۲۱ سالگی به‌ عنوان مکانیک، در نیروی هوایی فرانسه مشغول به کار شد و در مدت دو سال خدمت خود، فن خلبانی و مکانیک را فرا گرفت، به طوری که از زمره هوا نوردان خوب و زبردست ارتش فرانسه به شمار می‌ رفت و در سال ۱۹۲۳ با راهنمایی و اصرار یکی از فرماندهان نیروی هوایی، به خدمت دائمی ارتش درآمد.

اما اگزوپری با سفر به مناطق گوناگون ذوق و جرقه‌ ای برای نوشتن کتاب در ذهنش به وجود آمد. یکی از اثر ها و شاید بهترینش، شازده کوچولو باشد.


داستان کتاب از آن جایی شروع می‌ شود که خلبانی بی‌ نام پس از سقوط اضطراری در کویر، با پسرکی به نام شازده که از سیارکی به نام ب 612 آمده است، آشنا می‌ شود. شازده برای اکتشافات سیارات دیگر و یافتن حقیقت، راهی سفری طولانی می‌ شود و در خلال داستان، ماجرای سفرش را برای خلبان بازگو می‌ کند. از آدم‌ بزرگ‌ های عجیبی که با آن‌ ها رو به‌ رو شده گرفته تا ماجرای گل سرخی که معشوقه‌ ی اوست. در نهایت شازده کوچولو تصمیم می‌ گیرد به سیارک خود نزد گل سرخ بازگردد، زیرا زمین جای آدم‌ های عجیب است. جای آدم بزرگ‌ ها.


شازده کوچولو: این راز منه. خیلی سادست؛ تو فقط با قلبت می تونی چیزی را به درستی ببینی؛ چیزی که واقعیه با چشم دیده نمی شه.

کتاب شازده کوچولو



به طور خلاصه، اگر تابحال این کتاب را نخواندید، اثر بی نظیری را از دست دادید که پیشنهاد می شود حتما به آن نگاهی انداخته و آن را مطالعه کنید.

تمامی این کتاب ها را می توانید هم اکنون از فروشگاه ما تهیه کنید:

نیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *